Känsliga ämnet

Hejsan svejsan, 

Tänkte fortsätta med känsliga ämnet :

Som sagt det är kvinnorna /  flickorna som lider. Det kan oxå vara tvärtom att kvinnor våldtar män. Men det har aldrig hänt. Kanske det har hänt men jag har aldrig hört nåt om det. Men iaf.  

Det som irritera mig mest är att Killen hyllades när linnea våldtogs. Fan tänker ni med ??

Jag har själv blivit drabbad och jag säger inte det här för att jag vill ha uppmärksamhet ' n all that shit ' utan jag vill visa alla utsatta tjejer att dom inte ska skämmas över det som hänt dom. Männen ska skämmas. Jag skäms inte att säga att jag blivit utsatt, asså bara för att jag säger detta betyder inte att jag mår perfekt o allt. Jag har min psykolog och allt och jag har flera problem och lösa. Föräldrarna och kärleks livet. Nu när jag blivit utsatt är jag inte säker när jag är med män, kusiner, mina killkompisar förutom D och Nikos då. Ni tjejer ska inte vara rädd utan ni måste vara modiga, ni måste ha mod. Ni måste säga det till era föräldrar eller en psykolog.

Det är mannen som kommer skämmas en dag när han kollar in i dina ögon, det är mannen som är sjuk inte du. Om detta händer dig ( hoppas inte ) så ska du genast anmäla så att boven kommer in och att han inte utsätter andra stackars flickor. Inte som mig, jag anmälde aldrig och det ångrar jag mig verkligen. Ni kanske tänker varför anmäler hon inte nu, joo för att boven kommer inte in till fängelset kanske han betalar pengar till mig men det är inte pengarna jag vill ha. Pengarna kommer inte få bort händelsen. Polisen vill att om man blir utsatt säger man med det samma så att dom kan ta DNA från dig och från platsen boven rört dig. Om jag skulle till polisen och anmäla nu så måste jag ha bevis och det har jag tyvärr inte. :(

Min hemspråks lärare sa att det var MITT fel. MENAR KVINNAN ALLVAR. Gå och häng dig vet ja. Vilken människa säger så ?? Ni kanske tror att det inte är värsta grejen men att höra det där är det en av  värsta ett offer kan höra. Ni som blivit utsatta vet hur det känns :(

Jag har bara en sak och säga till dom som säger att det är kvinnans fel:

Tänk om det var DIN mamma eller syster som blev utsatt ?? Skulle ni då säga att det är kvinnans fel eller ??

Och ni som säger att " Det är ju kvinnans fel, hon går ju runt med kort klänning. Förväntar dom sig att män inte då ska hoppa på henne eller ?? "
Men faan det är klart att vi förväntar oss att män inte ska hoppa på kvinnan för en KVINNA / TJEJ har all rätt att gå runt sådär om hon vill.

Och tänk om det var DIN mamma eller syster som gick runt sådär och blev utsatt. Skulle ni säga att det är hennes fel för att hon går runt så. TROR INTE DE.



Lots of love // Sara. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0